fredag 13 februari 2009

roligt=ingenting

" God jul Jane
Tack för besöket. Hoppas jag har lite mera tid över nästa gång
Ebbe"

Kommunikation

Signaler från fjärran världar
når oss
i komplicerade elektroniska apparater.
Vi hör
men förstår inte

Signaler från mig
når Dig
Du på andra sidan bordet
utan tekniska hjälpmedel.
Du hör ord,
flisor av mitt förträngda jag.
Orden tränger genom Ditt öras labyrint,
stannar framför självupptagenhetens stängda dörr
faller oförstådda ner
bland golvets brödsmulor.
Du hör
men förstår inte.

ebbe gunnarsson
-------------------------------------------------------

Undrar vad som försigick när mormors lillebror Ebbe skrev den här dikten som jag hittade i en diktsamling som gavs ut 1985.

2 kommentarer:

tant sa...

jag kontrar med en dikt jag skrev när jag va 7 år gammal.

Kvittar

Sorgsen eller glad det struntar jag i.
Men om jag blir luft då blir jag ledsen.
Jag är glad om ni vet att jag finns.

Anonym sa...

själv körde jag denna på repeat:
rosor, blommor och förgätmigej. glöm mig ej.