söndag 8 februari 2009

Alla barn till Chicha huset

En sol, en fantastisk Bearnaissås och 4 timmar av retusherande senare sitter jag med ögonen i kors, hängbuken svällandes över kjol-linningen och drömmer om norska män. Mamma bjöd på fika när jag kom ner till f-bo. Jaa, wiener bröd och kaffe tänkte jag. Nejnej, grönt te och knäckebröd med ost. Okej då. Vi gick en promenad. Solen strålade på oss. Vi mådde bra. Kollektivt och individuellt. Jag har ro. Vi pratade Eckhart Tolle och framtid. Vi smed Kanada-planer och pratade om mormor. Min moster ringde min mobil från Kanada. Hon är bra.

Ser på en dokumentär om sydamerikanska indianer. Jag längar tillbaka. Tillbaka till de höga höjderna. Coca te. Naturen. Indianerna. Det är dags att resa. Längre än till Köpenhamn. Med min kamera. Jag vill. Jag ska!


Tog en bild på modemässan av en tjej med snygg frisyr. Kanske skulle klippa mig såhär?
Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

ja, ska du inte klippa dig så där. nu när de blir vår. men hur du än gör kommer du alltid va finast!