tisdag 10 februari 2009

tjocka barn

När jag var liten gick jag på konståkning. Min bästa vän i gruppen hette Tobias. Det är han som står vid min sida. Jag tycker att det är fel med fördomar som att man måste vara smal för att åka konståkning.

När jag var liten gick jag också på balett. En kille i min balett-klass var störig. Han sög på fingrarna och envisades alltid med att välja mig när vi skulle dansa två och två. 4 fingrar i munnen. Alltid. Jag fick hans äckliga saliv på mina händer. Jag vågade inte säga något. Jag trodde att han skulle bli ledsen om jag informerade honom om att man blir blöt om fingrarna om man suger på dem. Som att han inte kunde styra över sina handlingar.

Jag dansade mycket hellre med överviktiga Tobias trots den överhängande risken om att bli skadad vid eventuellt fall.

Nu är det såhär att jag har dator förbud efter 8. Ser ni mig på nätet så säg till. För där får jag inte vara efter 20.00

Nu ska jag repa. Josefin väntar på att kaffet ska bli klart. Hon pratar i tungor och har flyttat hem till sin mamma.

Hejdå.

1 kommentar:

Anonym sa...

håller ni varandra i handen på bilden?? ueäää!