söndag 15 februari 2009

mat-marathon


Brogatan är allt vad Malmö inte har varit sedan i somras. Glädjespridande, svettigt, opretantiöst, nytt. Inne på toaletten såg jag den där tjejen. Hon med det fantastiska röda håret och vackra leendet. Jag vill utbrista hej och förklara hur glad jag blir varje gång jag tittar på hennes bild. Jag hejdade mig själv. Hon såg arg ut. Arg på tjejen som trängde sig före i toa-kön för att kräkas. Det är hon på bilden.

Inne på damernas kläckte Ida H och jag Mia och Klara repliker. En tjej kom fram och frågade om vi brukade se programmet.
- ..jo...uppenbarligen, sa jag.
- Ja, för jag ska vara med i det programmet och svara på den frågan du precis skämtade om, sa hon.
- "Haur du börn" menar du, sa jag?
-Just det ja.
-Brååå, sa jag. Jag gick hem.

Jag sov gott. Jag var glad när jag vaknade. Jag hade fått besök i drömmarna. Hon var här. Det vet jag. Sen kom bästaste bror med sin Gry. Vi fikade. Philip spelade sin nya låt.

Nu Cajsa häng.

Hej!

Inga kommentarer: