torsdag 28 februari 2008

Safe-card och bästa medicinen

Jag kan inte ljuga för min bästa vän. Hon såg rätt igenom mig när jag försökte undvika svaret på frågan. Vi skrattade åt mitt tappra försök.

Jag var uppgiven ikväll. Ibland känns det som att jag är påväg att kollapsa, som att jag är vid kanten av ett mörkt hål. Ibland tänker jag att det lättaste hade varit att flytta, att börja på helt ny kula, det är mitt safe-card och bästa medicinen men sen tänker jag att så kan jag inte hålla på resten av livet. Jag kan inte alltid fly, jag trivs ju i Malmö. Men sanningen är att jag försöker fly från mig själv, jag tänker att jag blir en ny människa om jag får börja om. Så har jag alltid tänkt förr om åren men för första gången någonsin vill jag och tänker jag ta tag i mina små fadäser och göra min situation, mitt liv, till mitt och bara mitt utan att vara påväg. Jag är här.

Min kväll har avslutats med en fin vän, vi drack gott vid mitt köks-bord och pratade om bra saker. Hon fick mig att må bättre.

Imorgon är en bra dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, lika dålig på att ljuga som min mamma är är du.haha.

Anonym sa...

söt! gillar att hänga med dig! vi får varann att må bättre!