söndag 24 februari 2008

Söndags nytt

Idag har jag varit och storhandlat på Citygross, Rosengård med Josefin och pappa. Pappa tyckte att jag hade för kort kjol på mig och blev arg när jag böjde mig fram i ost-disken. Han förklarade att männen som gick förbi inte visste var dem skulle kolla. Jag skämdes lite och vill be om ursäkt till alla som var med om denna traumatiska upplevelse. Förlåt.

Helgen började bra i fredags, det blev sent, efterfest, sista ölen klockan 0600, en ganska märklig kväll, men rolig. Vaknade utan ångest dagen efter. Bästa brunchen hos min trogne vapendragare Joss. Mötte upp med mamma på Löp-labbet. Hon köpte löpar skor. Kan även tilläggas att min mamma är mer vältränad än vad jag är. Jag kanske också borde köpa löpar skor på Löp-labbet.

Helg-ångesten smög sig på igår natt, jag gick ensam och åt en falafel klockan tre. Jag pallade inte trycket på Debaser. Där är alldeles för ljust och man känner sig så iaktagen där...stog ensam vid baren, som ett orakel med tre meter långa armar som släpade i marken när jag gick, dansa kunde jag inte för mitt huvud var stort som det tyngsta bowling klotet och jag vajade bara fram och tillbaka när jag försökte dansa i takt till musiken...jag gick hem.

Imorse blev det frukost på Simpan. Snyggaste Halldén kom förbi som ett energi-knippe och jag blev glad. Sebs slöt också upp som det bästa mannen han är.

Nu måste jag verkligen lägga in laxen i frysen och städa för snart kommer mina power tjejer hit på middag.

Hejhej

2 kommentarer:

Anonym sa...

nu funkar det att lägga kommentarer utan att logga in!!!

Dramadrottningen sa...

Amen tjena snäckan! Kul med ny blogg att kolla upp...