fredag 25 juli 2008

Sex, drugs and rock n roll

Nu har jag precis varit på min brors gig, de var grymma ikväll, bättre än på länge. Niklas L och Johan M kom dit och vi dunkade varandra hårt och mycket i ryggen för våra prestationer på vårt eget gig på Millenium i fredags. Jag fick 700 spänn för besväret. Väldigt lättförtjänta pengar med tanke på hur kul det är att jobba med så fantastiska musiker...Fin-Maxine med sina tjusiga brödrar och vackra mor var där och lyssnade tillsammans med mig och kära mor min.
När det gäller mitt eget bandprojekt med Richard har vi nu gjort klart den låten som är den bästa av alla våra 10 klara låtar hitills, nu dröjer det inte länge innan jag börjar länka till vår Myspace, och det är ett stort steg för mig...låten blev grym, verkligen!

På lördag är det Luft kastellets fest som gäller och nu har jag lyckats få med Niklas L och Johan M på det, kul, underbart att omge sig med fina människor.

Evelina ringde idag, framme, välbehållen i Melbourne. "Det känns väldigt bra att vara tillbaka och jag älskar ju Melbourne" löd det genom telefonen. "åh, vad skönt" utbrast jag trots att min egoism ville skrika "Neej, Malmö och Sverige är mycket bättre, glöm inte det när du väl är klar med skolan"...oh well...(boat)...så länge hon är glad!

Kan även tilläggas att jag nu fått 2 dagars/nätters dos av en viss J...blev lite smått överaskad när hyresvärden kom inrusandes imorse klockan 0800 och började slipa till min ytterdörr. När han fick syn på ett par mansfötter under täcket i sängen och snubblade över ett par kalsonger i köket tittade han sådär fördömmande på mig som bara en hyresvärd kan göra. Jag rodnade lätt.

Nu ska jag krypa ner i mammas nya breda sköna säng, tänka över mina synder, göra upp en plan för hur jag lättast ska börja röka cigariller med fruktsmak och förhoppningsvis sova gott och länge innan det bär av till stranden imorgon med Emma.

2 kommentarer:

Anni-Leve sa...

Ah well, det kunde varit varre..tva par mansfotter (allsta 4 st) och att han snubblade over nagot betydligt labbigare...nanting i stil med en boat kanske. Vad trevligt for dej forresten, en gammal Jfix! Jag hinner inte mer an ut ur landet assa...det kan val aldrig varit jag som legat (bokstavligen talat) i vagen...?

tant sa...

du är duktig på att skriva du. =) men jag är nyfiken på vattenläckan. har du väggar? är det torrt? =)