måndag 10 mars 2008

Existens-minimum

Idag flyter inte mitt skrivande riktigt som det brukar. Många tankar, inget sammanhang, massa kladd. Tänkte radera allt och skriva imorgon istället men det kan faktiskt få ligga kvar som det är....

Hur många gånger på en dag händer det att du inte existerar? Då menar jag när ingen ser dig, när ingen hör dig och när ingen tänker på dig, samtidigt.



Man måste eftersträva att ha en balans mellan att alltid leva i nuet, vara medveten om sig själv men samtidigt ge sig hän. I slutändan är det trots allt bara dig själv du har att leva med. Lär dig älska det.

Energi-slukare och slukserskor. Idag har jag haft att göra med två. Finns det någon som kan berätta hur man bäst skyddar sig från att bli ut-sugen sin egen värdefulla energi och indragen i ett sinnestillstånd som man inte bett om?
1. Ta ingenting personligt.
2. Gör alltid ditt bästa
3. Ta frisk luft
Det hjälpte idag men det är är lättare sagt än gjort att leva som man lär.

...nu känner jag mig sådär naken igen. Som när man drömmer att man bara har en t-shirt på sig men är naken på underkroppen...faan, jag som ätit så mycket idag.

3 kommentarer:

Josefin sa...

haha, du finns ju visst även om ingen ser dig. mer då än någongång för du måste du jobba ännu mer(leva ännu mer) för att återupprätta din exixtens.
jag drömde att jag tappat min näsa.vad betyder det??känns som det är värre än att vara utan byxor.

Anonym sa...

Men du satte ju på din näsa på fel håll i drömmen, då vill man ju inte leva...

Anonym sa...

men herregud vad freudianskt då.