söndag 15 juni 2008

Klyscha...Whaat?

Efter en helg av champagne, dimma, klaver-tramp och ett och annat häng vid kanalen har jag nu äntligen infunnit min rätta plats...hemma...i soffan..mellan mina två kära väninnor, Ev n' Jo. Några dryga sms-konversationer med en gammal flamma har inte förstört min kväll och jag konstaterar att lördagkvällen var den som var mest givande av helgens alla bravader. Då pratar vi goda vänner på Bagatelle med rose vin och neverending konversationer. På KB sprang jag rakt in i "containern", helt oundvikligt. Jag kunde inte förmå mig att erkänna vem pojkvaskert var när bigJo och Marty enträget ville ha ett utpekande på den omtalade. What happens in the container stays in the container...

Med risk för att låta klyschig: Det åskar utanför fönstret och jag önskar att en likadan upprensning av den tunga luften kunde ske inom mig och driva ut alla mina synder....men what the fukpuk...vem är egentligen guds bästa barn?

Inga kommentarer: